close

(影音內容建議利用 Firefox、Google Chrome 瀏覽器,方能觀賞最佳內容)

▼影片/Kobe Bryant 黑曼巴最終章?!(若無法觀看,請點選連結)


叱吒 NBA 球場二十年的明星球員科比布萊恩(Kobe Bryant)日前宣佈此球季結束後退役,令許多球迷感傷不已。他在個人網站上留下了一首《親愛的籃球》,道盡他對籃球的愛,以及不得不退出球場的嘆息。

《親愛的籃球》節錄

You gave a six-year-old boy his Laker dream

你給了一個六歲小男孩他的湖人夢

And I'll always love you for it.

我會因此永遠愛著你

But I can't love you obsessively for much longer.

但我無法再著魔似地愛著你了

This season is all I have left to give.

這一季是我僅存能付出的

My heart can take the pounding

我的心能承受重擊

My mind can handle the grind

我的心智禁得起考驗

But my body knows it's time to say goodbye.

但我的身體知道,是時候說再見了

◎ season 球季

He would be retiring from the game of basketball at the end of this season.(他將在這個球季末從籃球賽場退休。)

◎ point leader 得分王

The five-time-champion active points leader is in his 20th season with the Los Angeles Lakers.(這位擁有五枚冠軍戒指、活躍的得分王處在他和洛杉磯湖人隊的第二十個球季。)

◎ bench 使...坐板凳、使...成為替補球員

But the Lakers have no intentions of benching the 17-time all-star in what will be his final season.(但湖人隊可無意讓這位十七次全明星球員在他的最後一季坐板凳。)

arrow
arrow
    全站熱搜

    金學堂英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()