close

圖片來源:shutterstock

分享

人的表情(expression)非常豐富,光是「笑容」就有十多種。英文中以我們熟知的說法為 smile 和 laugh。smile 指的是嘴角上揚,沒有發出笑聲的「微笑」,而 laugh 則是有發出笑聲的「大笑」。此外,smile 和 laugh 可以是動詞,也可以是名詞。除了smile(微笑)和laugh(大笑)以外,你還想到怎麼用英文說其他的「笑」嗎?一起來學學怎麼用英文「笑出來」吧!

1. knowing smile / smile knowingly 會心一笑

● My friend nodded and gave me a knowing smile.

我朋友對我點點頭,露出會心一笑。

● The two boys smiled at each other knowingly.

那兩個男孩很有默契地相視而笑。

2. snicker (v.) 偷笑

● The students snickered behind the teacher’s back.

同學們在老師背後偷笑。

3. furtive smile 偷笑

● The shy little girl gave him a furtive smile.

那個害羞的小女孩對他偷笑。

4. laugh out loud 哈哈大笑

● I laughed out loud when I saw that funny video.

我看那部搞笑影片時笑翻了。

5. laugh heartily 哈哈大笑

● The audience laughed heartily at the comedian’s joke.

那名喜劇演員的笑話逗得觀眾哈哈大笑。

6. wry smile / smile wryly苦笑

● When I asked about Roger’s divorce, he just gave me a wry smile.

當我問及羅傑離婚的事,他只給我一個苦笑。

● He just smiled wryly when I asked about his divorce.

我問他有關離婚的事,他只對我苦笑。

7. laugh bitterly 苦笑

● The man laughed bitterly as he talked about his troubled past.

說到自己不堪回首的往事,那名男子對我苦笑。

8. smirk (v./n.) 假笑,得意地笑

● What are you smirking about?

你為什麼笑得那麼賊?

● Wipe that smirk off your face!

卸下你那虛假的笑容!

9. sneer (v./n.) 冷笑,輕蔑地笑

● Brad always sneers at the way I dress.

布萊德總是對我的穿著嗤之以鼻。

● She looked at him with a sneer of disgust.

她一臉厭惡地看著他冷笑。

10. giggle (v./n.) 傻笑,咯咯笑

● Jane always giggles when she gets nervous.

珍緊張時都會傻笑。

● Monica’s annoying giggle is driving me crazy.

莫妮卡惱人的咯咯笑聲快把我逼瘋了。

11. chuckle (v./n.) 輕笑,暗自發笑

● Bill chuckled as he read the story.

比爾在讀那篇故事時暗自發笑。

● That comic strip is always good for a chuckle.

那則連環漫畫總是令人發噱。

arrow
arrow
    全站熱搜

    金學堂英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()