close

【文/眾文生活英文報

今天要學習的第一種韻腳,就是字尾為 -ear / -eer / -ere / -ier 等字的押韻。

・-ear / -eer / -ere / -ier 押韻

1. hear / ear 
I could not hear what you whispered in my ear.
 我聽不見你對我耳語的內容。

2. severe / fear
His pain was so severe he grabbed my arm in fear.
他的疼痛是如此的劇烈,以至於害怕得抓住我的手臂。

3. volunteer / frontier
If I were younger I would volunteer to go and map the new frontier.
如果我年輕一點的話,我會自願去縮製新的邊界。

4. career / engineer
My chosen career is to be an electrical engineer.
我選擇的工作是要成為一名電子工程師。

5. cheer / beer
Everyone at the bar let out a cheer, raised their glasses and drank down their beer.
在酒館中的每個人都發出了歡呼聲,舉起他們的杯子並喝乾了啤酒。

6. disappear / clear
The magician said he would disappear, in a flash, the stage was clear.
魔術師說他會消失,轉瞬間舞台上已空無一人。



arrow
arrow
    全站熱搜

    金學堂英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()